Usymmetrisk dobbeltveksel (KUN SB) (C)
KO-SPV-0000-32
6 måneders intervall
| Oppgave | Oppgavebeskrivelse | Lang-beskrivelse | Intervall | Myndighetsnivå | Type FV |
|---|---|---|---|---|---|
| 1000 | Visuell inspeksjon av sporvekselens generelle tilstand |
Se etter åpenbare feil og mangler slik som: - Tilstand på sviller og befestigelse - Tilstand på skinner (sår, avskalling, skader, nebb, graddannelser) - Manglende tilslutning mellom tungespiss og stokkskinne - Løse lasker (der dette er aktuelt) - Skadet snøbeskyttelse (der hvor dette er aktuelt) - Tilstand på ballast (for mye/lite) - Løse/avrevet kabler (utgjevningsjord/sporvekselvarme) |
6 md | Lav | TK-V |
| 1010 | Rengjør sporveksel for stein/grus, løv og andre urenheter fra glideplatene, rådegrav, sporrillene og på oversiden av svillene. |
Alle glideplater, stengselsanordninger, loddstoler, anleggsflater for tunger og stokkskinner samt tungestøtter, innersiden av ledeskinner og den delen av vingeskinnene som berøres av hjulflensene, skal rengjøres. Rengjør rådegrav for løv, rask og annet brennbart materiale. |
6 md | Lav | PO |
| 1020 | Smør og testomlegging av sporveksel | Smør alle glideplater (ikke smørefrie) på begge sidene av sporvekselen. Dette vil kreve omlegging av den aktuelle sporvekselen. Dette må gjøres i samråd med togleder/Txp. | 6 md | Lav | PO |
Oppgave: 1000
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av sporvekselens generelle tilstandLang-beskrivelse
Se etter åpenbare feil og mangler slik som:- Tilstand på sviller og befestigelse
- Tilstand på skinner (sår, avskalling, skader, nebb, graddannelser)
- Manglende tilslutning mellom tungespiss og stokkskinne
- Løse lasker (der dette er aktuelt)
- Skadet snøbeskyttelse (der hvor dette er aktuelt)
- Tilstand på ballast (for mye/lite)
- Løse/avrevet kabler (utgjevningsjord/sporvekselvarme)
- Intervall 6 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1010
Oppgavebeskrivelse
Rengjør sporveksel for stein/grus, løv og andre urenheter fra glideplatene, rådegrav, sporrillene og på oversiden av svillene.Lang-beskrivelse
Alle glideplater, stengselsanordninger, loddstoler, anleggsflater for tunger og stokkskinner samt tungestøtter, innersiden av ledeskinner og den delen av vingeskinnene som berøres av hjulflensene, skal rengjøres.Rengjør rådegrav for løv, rask og annet brennbart materiale.
- Intervall 6 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV PO
Oppgave: 1020
Oppgavebeskrivelse
Smør og testomlegging av sporvekselLang-beskrivelse
Smør alle glideplater (ikke smørefrie) på begge sidene av sporvekselen. Dette vil kreve omlegging av den aktuelle sporvekselen. Dette må gjøres i samråd med togleder/Txp.- Intervall 6 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV PO
24 måneders intervall
| Oppgave | Oppgavebeskrivelse | Lang-beskrivelse | Intervall | Myndighetsnivå | Type FV |
|---|---|---|---|---|---|
| 1030 | Visuell inspeksjon av tungeruller og rengjøring ved behov. | Visuell inspeksjon av tungeruller på begge sidene av sporvekselen . Dette vil kreve omlegging av den aktuelle vekselen. Dette må gjøres i samråd med togleder/Txp. Vekselen skal avslutningsvis legges om for å kontrollere funksjon. | 24 md | Lav | TK-V |
| 1040 | Visuell inspeksjon av bolter i skinnekryss | Se etter brudd i fjæringer eller løse bolter. Spark eller slår med liten hammer for å sjekke om boltene er løse. | 24 md | Lav | TK-V |
| 1050 | Visuell inspeksjon av krysspiss og vingeskinner. | Se etter sprekker, avskalling eller slitasje gjennom hele krysset og vingeskinner. Feil rapporteres og opprettes i henhold til Katalog over feil og skader i skinnekryss | 24 md | Lav | TK-V |
| 1060 | Visuell inspeksjon av ledeskinne og ledeskinnebrakett |
Se om det har vært kontakt mellom flens og ledeskinne. Se etter sprekker eller skader på både ledeskinne og ledeskinnebrakrett |
24 md | Lav | TK-V |
| 1070 | Visuell inspeksjon av ballastprofil ved sporveksel | Kontroller at ballasten er jevnt fordelt og flukter med overkant sville. Kontroller at ballastskulder er minimum 40cm bred målt ut i fra ytterkant sville. | 24 md | Lav | TK-V |
| 1080 | Visuell inspeksjon av sporvekselsviller | Se etter sprekker eller skader i sviller | 24 md | Lav | TK-V |
| 1090 | Visuell kontroll av befestigelse i sporveksel | 0 | 24 md | Lav | TK-V |
| 1100 | Mål avstanden mellom tilslutende tungespiss og stokkskinne på begge sider | Avstanden skal maksimalt være 3 mm mellom tungespiss og stokkskinne. Avvik skal utbedres umiddelbart. | 24 md | Høy | TK-M |
| 1110 | Mål avstanden mellom tunge og alle tungestøtter |
Tungestøtte skal ikke ha kontakt med tungen og avstanden skal ikke overstige: 2 mm for gjennomkjøringshastighet > 40 km/h 5 mm for gjennomkjøringshastighet = 40 km/h |
24 md | Høy | TK-M |
| 1120 | Kontroller skinneprofil ved tungespiss (både tunge og stokkskinne), og hele tungen for avskalling |
Kontroller hele anleggsside av stokkskinnen, og baksiden av tunge for nebb og graddannelser Følg instruks iht. ORE70 |
24 md | Lav | TK-V |
| 1140 | For sentralstilte sporveksler med rådegrav: Mål avstand mellom driv-/kontrollstenger og rådegravsville. Avstanden skal være større enn 50 mm. | Kontroller at stengene står vinkelrett på tunge/stokkskinne og ligger parallelt med svillene. | 24 md | Lav | TK-M |
| 1150 | Mål avstand fra kjørnermerke til tungespiss (varselgrense: +/-15 mm, aksjonsgrense: +/-20 mm). | 24 md | Lav | TK-M | |
| 1160 | Mål skinnetemperatur ved kjørnermerke. | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5000 | Mål sporvidde i tungespiss. Målepunkt A1 | Målt sporvidde skal ikke avvike mer enn 5 mm fra målene som er angitt på sporvekseltegningene. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5010 | Mål sporvidde i tungespiss. Målepunkt A2 | Målt sporvidden skal ikke avvike mer enn 5 mm fra målene som er angitt på sporvekseltegningene. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5040 | Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B1 | Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner) | 24 md | Høy | TK-M |
| 5050 | Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B2 | Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner) | 24 md | Høy | TK-M |
| 5060 | Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B3 | Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner) | 24 md | Høy | TK-M |
| 5070 | Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B4 | Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner) | 24 md | Høy | TK-M |
| 5080 | Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C1 | Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge. | 24 md | Høy | TK-M |
| 5090 | Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C2 | Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge. | 24 md | Høy | TK-M |
| 5100 | Mål sporvidde i tungeparti i opprinnelig rettspor. Målepunkt A5 | Det skal tas min. 3 mål fordelt jevnt over tungepartiet. Det målet som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5110 | Mål sporvidde i tungeparti. Målepunkt A6 | Det skal tas min. 3 mål fordelt jevnt over tungepartiet. Det målet som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5120 | Mål sporvidde i mellomparti . Målepunkt A9 | Det skal tas min. 3 mål for hvert spor fordelt jevnt over mellompartiet. De målene som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5130 | Mål sporvidde i mellomparti avvik. Målepunkt A10 | Det skal tas min. 3 mål for hvert spor fordelt jevnt over mellompartiet. De målene som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5140 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A11 | Målene A11 og A12 tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5150 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A12 | Målene A11 og A12 tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5280 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A13, del 2 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5290 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A14, del 2 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5300 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A15, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5310 | Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A16, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5440 | Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F21, del 1 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5450 | Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F22, del 1 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5460 | Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F23, del 1 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5470 | Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F24, del 2 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5480 | Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F25, del 2 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5490 | Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F27, del 2 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5500 | Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F29, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5510 | Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F30, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5520 | Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F31, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5530 | Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F32, del 3 | 24 md | Lav | TK-M | |
| 5580 | Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C3, sett 2 | Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5590 | Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C4, sett 2 | Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5640 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G1 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5650 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G2 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5660 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G3, del 2 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5670 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G4, del 2 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5680 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G5, del 3 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5690 | Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G6, del 3 | Mål tas 30 mm bak krysspiss. | 24 md | Lav | TK-M |
| 5800 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 1. Målepunkt H1 |
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H. |
24 md | Lav | TK-M |
| 5810 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 2. Målepunkt H2 |
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H. |
24 md | Lav | TK-M |
| 5820 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 3. Målepunkt H3 |
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H. |
24 md | Lav | TK-M |
| 5830 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 1. Målepunkt J1 |
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J. |
24 md | Lav | TK-M |
| 5840 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 2. Målepunkt J2 |
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J. |
24 md | Lav | TK-M |
| 5850 | Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 3. Målepunkt J3 |
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J. |
24 md | Lav | TK-M |
Oppgave: 1030
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av tungeruller og rengjøring ved behov.Lang-beskrivelse
Visuell inspeksjon av tungeruller på begge sidene av sporvekselen . Dette vil kreve omlegging av den aktuelle vekselen. Dette må gjøres i samråd med togleder/Txp. Vekselen skal avslutningsvis legges om for å kontrollere funksjon.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1040
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av bolter i skinnekryssLang-beskrivelse
Se etter brudd i fjæringer eller løse bolter. Spark eller slår med liten hammer for å sjekke om boltene er løse.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1050
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av krysspiss og vingeskinner.Lang-beskrivelse
Se etter sprekker, avskalling eller slitasje gjennom hele krysset og vingeskinner. Feil rapporteres og opprettes i henhold til Katalog over feil og skader i skinnekryss- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1060
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av ledeskinne og ledeskinnebrakettLang-beskrivelse
Se om det har vært kontakt mellom flens og ledeskinne.Se etter sprekker eller skader på både ledeskinne og ledeskinnebrakrett
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1070
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av ballastprofil ved sporvekselLang-beskrivelse
Kontroller at ballasten er jevnt fordelt og flukter med overkant sville. Kontroller at ballastskulder er minimum 40cm bred målt ut i fra ytterkant sville.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1080
Oppgavebeskrivelse
Visuell inspeksjon av sporvekselsvillerLang-beskrivelse
Se etter sprekker eller skader i sviller- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1090
Oppgavebeskrivelse
Visuell kontroll av befestigelse i sporvekselLang-beskrivelse
0- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1100
Oppgavebeskrivelse
Mål avstanden mellom tilslutende tungespiss og stokkskinne på begge siderLang-beskrivelse
Avstanden skal maksimalt være 3 mm mellom tungespiss og stokkskinne. Avvik skal utbedres umiddelbart.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 1110
Oppgavebeskrivelse
Mål avstanden mellom tunge og alle tungestøtterLang-beskrivelse
Tungestøtte skal ikke ha kontakt med tungen og avstanden skal ikke overstige:2 mm for gjennomkjøringshastighet > 40 km/h
5 mm for gjennomkjøringshastighet = 40 km/h
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 1120
Oppgavebeskrivelse
Kontroller skinneprofil ved tungespiss (både tunge og stokkskinne), og hele tungen for avskallingLang-beskrivelse
Kontroller hele anleggsside av stokkskinnen, og baksiden av tunge for nebb og graddannelserFølg instruks iht. ORE70
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-V
Oppgave: 1140
Oppgavebeskrivelse
For sentralstilte sporveksler med rådegrav: Mål avstand mellom driv-/kontrollstenger og rådegravsville. Avstanden skal være større enn 50 mm.Lang-beskrivelse
Kontroller at stengene står vinkelrett på tunge/stokkskinne og ligger parallelt med svillene.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 1150
Oppgavebeskrivelse
Mål avstand fra kjørnermerke til tungespiss (varselgrense: +/-15 mm, aksjonsgrense: +/-20 mm).- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 1160
Oppgavebeskrivelse
Mål skinnetemperatur ved kjørnermerke.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5000
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i tungespiss. Målepunkt A1Lang-beskrivelse
Målt sporvidde skal ikke avvike mer enn 5 mm fra målene som er angitt på sporvekseltegningene.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5010
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i tungespiss. Målepunkt A2Lang-beskrivelse
Målt sporvidden skal ikke avvike mer enn 5 mm fra målene som er angitt på sporvekseltegningene.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5040
Oppgavebeskrivelse
Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B1Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner)- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5050
Oppgavebeskrivelse
Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B2Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner)- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5060
Oppgavebeskrivelse
Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B3Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner)- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5070
Oppgavebeskrivelse
Mål avstand mellom tungespiss og stokkskinne ved fraliggende stilling. Målepunkt B4Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 160 mm (1 drivmaskin) eller 110 mm (flere drivmaskiner)- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5080
Oppgavebeskrivelse
Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C1Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5090
Oppgavebeskrivelse
Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C2Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Høy
- Type FV TK-M
Oppgave: 5100
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i tungeparti i opprinnelig rettspor. Målepunkt A5Lang-beskrivelse
Det skal tas min. 3 mål fordelt jevnt over tungepartiet. Det målet som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5110
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i tungeparti. Målepunkt A6Lang-beskrivelse
Det skal tas min. 3 mål fordelt jevnt over tungepartiet. Det målet som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5120
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i mellomparti . Målepunkt A9Lang-beskrivelse
Det skal tas min. 3 mål for hvert spor fordelt jevnt over mellompartiet. De målene som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5130
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i mellomparti avvik. Målepunkt A10Lang-beskrivelse
Det skal tas min. 3 mål for hvert spor fordelt jevnt over mellompartiet. De målene som avviker mest fra normalmålet skal lagres i Maximo.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5140
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A11Lang-beskrivelse
Målene A11 og A12 tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5150
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A12Lang-beskrivelse
Målene A11 og A12 tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5280
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A13, del 2- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5290
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A14, del 2- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5300
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A15, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5310
Oppgavebeskrivelse
Mål sporvidde i kryssparti. Målepunkt A16, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5440
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F21, del 1- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5450
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F22, del 1- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5460
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F23, del 1- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5470
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F24, del 2- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5480
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F25, del 2- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5490
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F27, del 2- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5500
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F29, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5510
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved inngangen til ledeskinne. Målepunkt F30, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5520
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F31, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5530
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde i kryssparti ved utgangen til ledeskinne. Målepunkt F32, del 3- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5580
Oppgavebeskrivelse
Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C3, sett 2Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5590
Oppgavebeskrivelse
Mål minste avstand mellom stokkskinne og fraliggende tunge. Målepunkt C4, sett 2Lang-beskrivelse
Avstand skal være minimum 58 mm ved fraliggende tunge.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5640
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G1Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5650
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G2Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5660
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G3, del 2Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5670
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G4, del 2Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5680
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G5, del 3Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5690
Oppgavebeskrivelse
Mål ledevidde ved krysspiss. Målepunkt G6, del 3Lang-beskrivelse
Mål tas 30 mm bak krysspiss.- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5800
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 1. Målepunkt H1Lang-beskrivelse
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt påvingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5810
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 2. Målepunkt H2Lang-beskrivelse
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt påvingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5820
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, del 3. Målepunkt H3Lang-beskrivelse
Målet H tas ytterst på krysspissen der hjulet først treffer krysspissen. Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt påvingeskinne og krysspiss: H = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme H.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5830
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 1. Målepunkt J1Lang-beskrivelse
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen.Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5840
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 2. Målepunkt J2Lang-beskrivelse
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen.Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M
Oppgave: 5850
Oppgavebeskrivelse
Mål høydenivå mellom krysspiss og vingeskinne, ved L, del 3. Målepunkt J3Lang-beskrivelse
Målet J tas der hvor krysspissen har samme ”hodebredde” som skinneprofilet i sporvekselen.Høydeforskjellen måles mellom mest slitte punkt på vingeskinne og krysspiss: J = x - y. y må måles på begge vingeskinner, og den største y-verdien benyttes for å bestemme J.
- Intervall 24 md
- Myndighetsnivå Lav
- Type FV TK-M